یادگیری خودخوان زبان انگلیسی (self-study)؛ سلاحی برای مقابله با کرونا ویروس
نوشته شده توسط : admin

آموزش آنلاین زبان انگلیسی

این روزها همه ما با شرایطی سخت و دشوار دست و پنجه نرم می‌کنیم. ویروس کرونا، این مهمان ناخوانده، علاوه بر برهم زدن تمام برنامه‌ریزی‌های فردی ما، فشار روحی و روانی زیادی را نیز بر همه ما وارد کرده‌است. اما چاره چیست؟ آیا باید تسلیم این جو منفی شویم و خود را نابود کنیم؟ قطعاً جواب منفی است. به طور حتم، علاوه بر رعایت نکات بهداشتی که این روزها به وفور از طریق تریبون‌های مختلف مطرح می شود، یکی از راه های موثر برای کاهش استرس و دوری از فضای روانی موجود، مطالعه است. در واقع، انحراف ذهنی از این موضوع یکی از راهکارهای موثر برای حفظ بهداشت روانی شماست.. همان طور که می‌دانید، اضطراب و استرس، فکر و خیال و تلقین مداوم " نکنه کرونا گرفته باشم"  باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شود. بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم تا جای ممکن از جو منفی موجود فاصله بگیرید و به هیچ عنوان به شایعاتی که از طریق منابع نامعلوم در جامعه منتشر می شود، توجهی نکنید. در عوض سعی کنید از این تعطیلات اجباری نهایت استفاده را ببرید.همان طور که پیشتر عرض کردیم، یکی از راه‌های علمی ثابت شده برای کاهش استرس، مطالعه زبان انگلیسی است. اما چه بهتر که از این فرصت برای مطالعه و یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنیم. یک و تیر و دو نشان! هم زبان انگلیسی خود را تقویت کنید و هم خود را از ابتلا به ویروس کرونا ایمن سازید! با توجه به شرایط فعلی، تنها راه برای یادگیری زبان انگلیسی، آموزش آنلاین زبان انگلیسی . ما در این مقاله بنا داریم تا شما را در این روزهای کرونایی تنها نگذاریم و با ارائه راهکارهایی به شما کمک کنیم تا بتوانید به شکل خودخوان، زبان انگلیسی خود را تقویت کنید.
برای هر روز خود برای مطالعه زبان انگلیسی برنامه‌ریزی کنید!

برای جلوگیری از اتلاف وقت و بیکاری و در نتیجه فکر کردن راجع به کروناویروس، بهتر است برای هر روز خود برنامه‌ای داشته‌باشید. این کار علاوه بر مشغولیت ذهنی مفید برای شما، باعث هدفمندی نحوه استفاده از زمانتان می شود. به این ترتیب، وقتی در انتهای روز به اهداف از پیش تعیین شده خود برسید، علاوه بر حس رضایت، انگیزه بیشتری برای ادامه پیدا می کنید. دقت داشته باشید که برای برنامه‌ریزی روزانه خود چند نکته را به خاطر داشته‌باشید. اول اینکه خیلی برنامه خود را سنگین نکنید تا به اندازه کافی از انجام آن لذت ببرید. روزانه ۲ تا ۳ ساعت زمان برای مطالعه زبان انگلیسی کافیست. سه تا چهار فعالیت آموزشی را به دلخواه خود انتخاب کنید. کارهایی را انتخاب کنید که دوست دارید و از آنها لذت می برید. مثلاً می توانید زمانی را به خواندن یک متن، تماشای یک فیلم، گوش دادن به یک موسیقی، مرور یک مطلب گرامری زبان انگلیسی و هر چیز دیگر اختصاص دهید. چیزی که مهم است این است که برای هر فعالیت، هدفی فضایی و غیرواقعی متصور نشوید. اهداف باید کوتاه و قابل دسترسی باشند تا از رسیدن به آنها احساس خوشایندی داشته‌باشید. سعی کنید طبق برنامه پیش روید تا به حس خوبی برسید.

به کدام مهارت در زبان انگلیسی بیشتر علاقه دارید؟

کدام یک از مهارت‌های چهارگانه زبان انگلیسی را بیشتر دوست دارید و از انجام آن بیشتر لذت می برید؟ توصیه ما به شما این است که برای ایجاد انگیزه و حسی مثبت، اول از این گونه مهارت‌ها شروع کنید. به مرور و با کار بر روی مهارتی که لذت بیشتری از آن می برید، بیشتر احساس شایستگی می‌کنید و همین امر سبب افزایش اعتماد به نفس شما می شود. به این ترتیب، بستر لازم برای کار و تمرین بیشتر بر روی دیگر مهارت‌ها فراهم می شود، چراکه شما به اندازه کافی انگیزه برای ادامه کار دارید.

روزانه ۶ تا ۸ لغت کاربردی زبان انگلیسی یاد بگیرید!

سعی کنید در هر روز ۶ تا ۸ لغت کاربردی زبان انگلیسی که می توانید در مکالمات روزمره از آنها استفاده کنید، یاد بگیرید و با آنها جمله بسازید. فراموش نکنید که دیکته و تلفظ کلمات را از دیکشنری چک کرده و بر روی آنها کار کنید. اما به خاطر داشته باشید که حتماً برنامه‌ای جهت مرور این لغات درنظر بگیرید. چراکه طبق منحنی فراموشی، پس از تنها ۱۰ دقیقه روند فراموشی مطلب آموخته شده، آغاز می‌شود. بنابراین، حتماً می‌بایست این لغات زبان انگلیسی طبق زمانبندی منحنی فراموشی یادآوری شوند. برای این منظور، می توانید از فلش کارت ها استفاده کنید. بهتر است از حافظه بصری خود در این زمینه استفاده کنید. یعنی در یک طرف فلش کارت لغت موردنظر و در طرف بعدی از تصویر آن به جای معنی استفاده کنید. البته شاید بعضی لغات زبان انگلیسی تصویر عینی نداشته باشند. در این صورت هر چیزی که شما را به یاد معنی آن می اندازد، ترسیم کنید. در غیر این صورت، معنی موردنظر را در طرف دیگر کارت بنوسید. یکی از لذت بخش‌ترین بخش‌ها، تماشای فیلم‌ها و سریال‌های به روز دنیاست. فیلم یا سریالی که به آن علاقه دارید را به همراه زیرنویس زبان انگلیسی پلی کنید. در حین تماشای فیلم و دنبال کردن زیرنویس، هر جا به کلمه یا اصطلاح جدیدی برخورد کردید، فیلم را متوقف کرده و آن را در دفترچه‌ای یادداشت کرده و در ساعات و روزهای آتی آنها را مرور کنید.
کتاب داستان‌ها طبقه بندی شده به زبان انگلیسی بخوانید!

مجموعه‌های داستانی متفاوتی در سراسر جهان وجود دارند که می‌توانید از آنها استفاده کنید. با این حال پیشنهاد ما به شما یکی از بهترین این مجموعه‌ها یعنی مجموعه کتاب داستان‌ها Oxford Bookworms انتشارات آکسفورد است. یکی از مزیت‌های اصلی این مجموعه، طبقه بندی استاندارد آن از سطح مبتدی تا پیشرفته است که ۷ سطح را شامل می‌شود. هر کتاب داستان دارای فایلی صوتی می‌باشد که می‌تواند به تقویت مهارت لیسنینگ شما کمک کند.

از اپلیکیشن‌های یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنید!

اپلیکیشن‌های متفاوتی وجود دارند که می توانید از آنها برای تقویت زبان انگلیسی خود استفاده کنید. این اپلیکیشن یکی از بهترین نرم افزارهای حال حاضر در بخش آموزش زبان انگلیسی است. شما با استفاده از این نرم افزار می‌توانید به طور رایگان از امکاناتی نظیر رادیو bbc، برنامه‌های تلویزیونی و برنامه‌ه‌های ویژه زبان‌آموزان استفاده کنید.شما با استفاده از این اپلیکیشن می توانید به بیش از ۱۲۰۰ ویدیو و سخنرانی موفق‌ترین افراد در حوزه‌های متنوعی همچون آموزشی، تکنولوژی، پزشکی، کسب و کار و موسیقی دسترسی داشته‌باشید. سخنرانی‌هایی از افراد برجسته که بی شک می تواند بر روی زندگی شما تاثیرگذار باشد. پادکست‌های زبان انگلیسی ، یک گزینه عالی برای افرادی هستند که به دلیل مشغله های زیاد فرصت مطالعه کمی دارند و می‌خواهند از زمان‌های پِرت خود نهایت استفاده را ببرند. اگر از آیفون یا آیپد استفاده می‌کنید، حتماً تا به حال با نرم افزار Podcasts که به طور پیش فرض بر روی دستگاه شما قرار دارد، مواجه شده‌‌اید. پیشنهاد می‌کنیم حتماً از این نرم‌افزار مفید که شامل پادکست‌هایی زبان انگلیسی قوی است، استفاده کنید. استفاده از این نرم‌افزار ساده است و با صرف کمی حوصله می‌توانید به راحتی با آن کار کنید. شورای فرهنگی بریتانیا (British Council) یکی از سازمان‌های پیشرو است که فرصت‌های آموزشی و فرهنگی فوق العاده‌ای در سطح بین‌المللی ارائه می‌دهد. اگر می‌خواهید از محتوای آموزشی این سازمان عقب نمانید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً از اپلیکیشن‌های آن که برای بخش‌های مختلفی مثل گرامر زبان انگلیسی ، آیلتس، پادکست، ویدیو و حتی بازی به طور مجزا طراحی شده است، استفاده کنید. جالب است بدانید، این اپلیکیشن یکی از محبوب‌ترین نرم افزارهای Google Play در سال ۲۰۱۷ بوده‌است که بیش از ۱۰ میلیون بار دانلود شده‌است. در پایان، امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد و از این تعطیلات و دوره های آموزش آنلاین زبان انگلیسی Diako.ir  به عنوان فرصتی جهت یادگیری و تقویت زبان انگلیسی خود استفاده کنید. اطمینان داشته‌باشید با کنترل احساسات، رعایت نکات پیشگیرانه بهداشتی و بازسازی روحیه خود با انجام فعالیت‌های موردعلاقه و لذت‌بخش، به سلامت از بحران ویروس کرونا عبور خواهیم کرد.

 





:: برچسب‌ها: آموزش آنلاین زبان انگلیسی , آموزش زبان انگلیسی , آموزش زبان , زبان انگلیسی , دیاکو ,
:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: